Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
CUM ITI FOLOSESTI INTELIGENTA EMOTIONALA IN CARIERA?
Cercetari efectuate de specialisti in resurse umane din intreaga lume au demonstrat ca persoanele care au un coeficient de inteligenta emotionala (EQ) ridicat au mai mult succes in cariera. Astfel, ascensiunea ca profesionist in domeniul tau de activitate, fie ca este vorba despre inginerie, domeniul bancar, medicina, vanzari etc., nu este determinata numai de gradul de inteligenta cognitiva (masurat prin coeficientul de IQ), ci si de nivelul de inteligenta emotionala.
Inteligenta emotionala este o inteligenta sociala sau interpersonala care permite oamenilor sa isi recunoasca propriile emotiile, dar si pe ale celorlalti. Mai mult, inteligenta emotionala este cea care ne face sa diferentiem intre multitudinea de emotii pe care le simtim sau pe care le percem la ceilalti si ne ajuta sa luam deciziile potrivite in situatii concrete. Spre deosebire de inteligenta cognitiva, cea emotionala poate fi invatata si imbunatatita de-a lungul vietii.
Inteligenta emotionala este luata in considerare atunci cand se vorbeste despre factori organizationali precum schimbarea organizationala, leadership, managementul performatei, stress-ul ocupational, nivelul de satisfactie al angajatilor etc. Pentru companiile care si-au dezvoltat o cultura emotionala proprie, EQ-ul candidatilor este foarte important in procesul de recrutare.
Studiile facute pe 500 de companii din intreaga lume de Daniel Goleman, parintele conceptului de inteligenta emotionala, au dezvaluit ca angajatii cu un EQ ridicat isi valorifica potentialul cognitiv si emotional de care dispun si ajung in pozitii de conducere. Cu cat un angajat avanseaza mai mult in companie, cu atat inteligenta emotionala devine mai importanta. Manager-ii de echipe trebuie sa fie capabili sa isi adapteze emotiile la cele ale subordonatilor si, de asemenea, sa seteze o anumita atmosfera emotionala in cadrul echipei care sa eficientizeze lucrul. Pentru a lua cele mai bune decizii, sefii de departamente sau de echipe de proiect trebuie sa detina un nivel ridicat de inteligenta emotionala.