Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
RESPONSABILITATEA SOCIALA LA LOCUL DE MUNCA
Responsabilitatea socială corporativă (RSC/CSR în limba engleză) reprezintă ansamblul acţiunilor, principiilor şi practicilor prin care o companie se implică într-o societate, cu scopul de a asigura un impact pozitiv al activităţii sale şi de a contribui la dezvoltarea acelei societăţi.
Scopul acțiunilor de responsabilitate socială ale unei companii este stabilit pentru a spori alinierea generală a angajaților la valorile și misiunea sa. Este creat pentru a face angajații și angajatorii să se simtă mai conectați cu societatea. Cu toate acestea, nu toate companiile pot adopta aceeași abordare la CSR. Este important ca industriile să-și cunoască nișa și ce își doresc angajații lor.
EXEMPLE DE RESPONSABILITATE SOCIALĂ CORPORATIVĂ
Responsabilitatea socială corporativă vine în foarte multe forme. Chiar și cea mai mică companie poate avea un impact asupra schimbărilor sociale făcând o donație simplă către o bancă locală de alimente sau investind în calitatea vieții angajaților. Unele dintre cele mai frecvente exemple de CSR includ:
- Reducerea emisiilor de carbon;
- Îmbunătățirea politicilor de muncă ale angajaților;
- Comerț echitabil (prețuri corecte la materie primă);
- Sprijinirea educației;
- Donații caritabile;
- Voluntariat;
- Politici corporative care protejează mediul înconjurător;
- Investiții conștiente din punct de vedere social și ecologic.
BENEFICII ALE RESPONSABILITĂȚII SOCIALE CORPORATIVE:
- RSC crește gradul de implicare a angajaților.Cercetările demonstrează că RSC și un puternic simț al scopului angajatului contribuie în mod activ la creșterea dedicării angajaților. Implicarea angajaților nu este doar un KPI (key performance indicator) pentru a măsura eficiența CSR; este o măsură pozitivă pentru a putea oferi și alte statistici privind performanța afacerii.
- RSC îmbunătățește situația financiară. Atunci când încerci să câștigi aprobarea din partea conducerii pentru programul de RSC, acesta este deseori respins din cauze financiare. Părțile interesate doresc să știe dacă acest proiect va avea un ROI (return of investment) pozitiv. În timp ce unele proiecte sunt prea scurte pentru a avea un impact notabil, studiile arată că CSR în mediul digital și inițiativele sustenabile au afectat pozitiv rezultatele afacerilor.
- RSC îmbunătățește situația financiară. Atunci când încerci să câștigi aprobarea din partea conducerii pentru programul de RSC, acesta este deseori respins din cauze financiare. Părțile interesate doresc să știe dacă acest proiect va avea un ROI (return of investment) pozitiv. În timp ce unele proiecte sunt prea scurte pentru a avea un impact notabil, studiile arată că RSC în mediul digital și inițiativele sustenabile au afectat pozitiv rezultatele afacerilor.
- RSC îmbunătățește situația financiară. Atunci când încerci să câștigi aprobarea din partea conducerii pentru programul de RSC, acesta este deseori respins din cauze financiare. Părțile interesate doresc să știe dacă acest proiect va avea un ROI (return of investment) pozitiv. În timp ce unele proiecte sunt prea scurte pentru a avea un impact notabil, studiile arată că RSC în mediul digital și inițiativele sustenabile au afectat pozitiv rezultatele afacerilor.
- Crește oportunitățile de investiții. În prezent, investițiile sustenabile globale depășesc zeci de trilioane de dolari la nivel mondial. Acest lucru se întâmplă deoarece schimbările climatice au devenit un factor definitoriu în perspectivele pe termen lung ale corporațiilor. De aceea, companiile se vor orienta tot mai mult către investiții durabile, punând-le la egalitate cu randamentele financiare.
- Crește retenția și loialitatea clienților. Strategiile RSC realizate la cele mai înalte standarde oferă unei companii șansa de a prezenta consecvență și de a câștiga loialitate, ceea ce se transformă, în cele din urmă, în fidelizarea clienților și în creșterea vânzărilor.
- Prezintă oportunități de promovare.Un program RSC de impact poate obține o acoperire excelentă în presă. Dacă organizația ta se luptă să câștige popularitate online și să stârnească interesul presei, atunci inițiativele de RSC ar putea fi calea spre public. Crearea unui program de RSC care să se remarce în companie va aduce o creștere fantastică a cunoașterii mărcii tale și a afinității generale cu brandul în mediul online.