Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Tineri educati in Regiunea Sud-Est

Educatia este drumul care duce la atingerea potentialului maxim in viata. Este cea mai importanta componenta a unei societati.

Educatia in viata unui om are un rol foarte important, dezvolta nenumarate laturi senzitive, emotionale, cât si laturi pragmatice de viata.

Educatia are un caracter pluridimensional, iar actiunea educativa trebuie sa raspunda atât nevoilor individului, cât si celor ale societatii pentru care il formam.

Educatia este ansamblul de actiuni si de influente menite sa permita fiintei umane sa-si dezvolte capacitatile fizice si intelectuale, dar si sentimentele si atitudinile morale si estetice, in scopul responsabilizarii si integrarii sociale optime ca cetatean.

Educatia este un fenomen social care reprezinta transmiterea de date si trairi existentiale, a generalitatilor despre cultura si societate.

 

SCOPUL FINAL AL EDUCATIEI ESTE SA SPOREASCA CALITATEA VIETII.

Invatarea ajuta la formarea unui scop in viata, la formarea viitorului, in functie de invataturile primite, personalitatile sunt diverse. Dezvoltarea personalitatii unui om incepe in momentul in care persoana in cauza este capabila de a putea face alegeri, pentru ca un om care stie sa mearga intr-o directie stie si de ce a ales sa mearga in acea directie, asta e educatia, atunci când sti de ce faci un lucru si sti cum sa faci un lucru.

Omul din zilele noastre are nevoie de o personalitate puternica, plina de anturaj, doar asa poti reusii intr-o societate contemporana plina de cerinte spre fizic, nu spre psihic.

Astfel, sistemul de invatamant – scoala, ar trebui sa se afle intr-o relatie complementara cu educatia nonformala si informala.

Pe de o parte, scoala valorifica primele achizitii nonformale ale copiilor, pe de alta parte, scoala trebuie sa asigure fundamentele care fac posibile educatia si invatarea pe tot parcursul vietii, in varii contexte.

Sistemul de invatamant ar trebui sa valorifice diversele experiente de invatare ale elevilor, provenite din educatia nonformala sau informala si sa gaseasca cai, metode de a-si valorifica propriile experiente de invatare din afara invatarii formale, pentru a dinamiza si a eficientiza procesele didactice pe care le construiesc.

Deoarece elevii se simt valorizati, capata incredere in ei, invata sa comunice cu ceilalti, au sansa de a invata in mod autentic si profund, din mai multe perspective despre o tema, de a interioriza diverse experiente de invatare si de a-si clarifica propriile valori si atitudini fata de cunoastere, interiorizeaza un continuum intre ceea ce invata la scoala si ceea ce invata in alte contexte, nonformale sau informale.

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
Institutul pentru Dezvoltarea Resurselor Umane – IDRU

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României