Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului

Principiile generale pe care le propune educatia incluziva au in vedere urmatoarele patru formulari( Asociatia Nationala pentru educatia cerintelor speciale in Marea Britanie  NASEN, 1999):

  1. Principiul drepturilor egale. Fiecare fiinta umana are dreptul la o dezvoltare personala, sociala si intelectuala si trebuie sa aiba asigurate ocaziile de asi desavarsi potentialul propriu de dezvoltare.
  2. Principiul unicitatii. Fiecare fiinta umana este unica in termeni de caracteristici, interese, abilitati, motivatii si nevoi de invatare.
  3. Principiul diversitati. Sistemul educational trebuie astfel proiectat incat sa ia in calcul si sasi asume intreaga diversitate a persoanelor pe care le antreneaza.
  4. Principiul accesului si participarii. Toti cei care au nevoi/cerinte speciale de invatare si/sau dizabilitati ar trebui sa aiba acces la o educatie adecvata si de calitate.

Principiile cheie ale incluziunii au invedere:

  • valorizarea diversitatii;
  • dreptul de a fi respectat;
  • demnitatea fiintei umane;
  • nevoile individuale intelese ca cerinte individuale;
  • planificarea;
  • responsabilitatea colectiva;
  • dezvoltarea relatiilor si culturii profesionale;
  • dezvoltare profesionala;
  • sanse egale.

Educatia pentru toti poate sa fie un mijloc de imbunatatire a educatiei in general prin reconsiderarea sprijinului care se acorda anumitor persoane. Maniera in care o serie de particularitati de dezvoltare si invatare determina impartirea persoanelor in categorii determinate tinde sa fie inlocuita de o maniera noncategoriala, care considera ca orice o persoana invata intrun anumit ritm si stil.

Maniera incluzivitatii, trebuie sa asigure, prin managementul pe care il propune:

  • o intelegere reala a ceea ce este incluziunea, definirea procesului ca atare nu numai o simpla plasare a copiilor impreuna;
  • sa recunoasca legaturile dintre educatia incluziva si valorizarea diversitatii umane.

„Educatia incluziva presupune un proces permanent de îmbunatatire, având ca scop exploatarea resurselor existente, mai ales a resurselor umane, pentru a sustine participarea la procesul de învatamânt a tuturor persoanelor din cadrul unei comunitati.”

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României