Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului

Pasul #1: Aduna toate datele esentiale

Inainte sa redactezi planul de afaceri, este important sa te documentezi despre piata pe care vrei sa lansezi propriul business si sa gasesti cifre esentiale, cum ar fi diverse preturi, costuri de productie, costuri de marketing. In acest pas, poti chiar sa ceri niste cotatii de pret de la furnizori, producatori sau agentii de marketing.

Pasul #2: Tine cont de structura planului de afaceri

Practic, atunci cand te apuci de scris, urmeaza structura planului de afaceri prezentata mai sus si detalieaza fiecare punct mentionat. Iti va fi mult mai usor sa te organizezi bine.

Pasul #3: Fa calcule estimative si realizeaza grafice de evolutie

Desi pot fi facute si in momentul in care ajungi la aceste puncte, calculele si graficele de evolutie estimative pot fi create inainte de redactarea propriu-zisa a planului de afaceri. Acest lucru simplifica munca privind crearea planului.

Pasul #4: Redacteaza planul de afaceri

Este pasul in care, dupa adunarea tuturor datelor, incepi sa scrii. Scrie simplu, scurt, concis, natural, fara exprimari sofisticate, pe intelesul tuturor si explica termenii specifici domeniului de activitate, necunoscuti de publicul larg.

Pasul #5: Revizuieste planul de afaceri

Este momentul sa recitesti textul pentru a corecta in cazul in care au scapat greseli de tastare sau sa adaugi informatii utile. De asemenea, adauga elemente de branding, daca exista, pagina de titlu, cuprins si pagina de incheiere, exact ca la o carte.

Desi poate fi redactat repede, fiind un proiect, planul de afaceri trebuie actualizat periodic, in functie de viitoarele intentii de dezvoltare a companiei.

 

IMPORTANT DE RETINUT!

  • Planul de afaceri trebuie să fie concis, la obiect şi convingător!
  • Contactați potenţialii furnizori, viitorii clienţi, competitorii, finantaţorii, pentru a obţine informaţii cât mai relevante pentru fundamentarea proiectului!
  • Stabiliți un termen limită pentru realizarea fiecărei secţiuni şi respectați-l!
  • Includeți elemente financiare uşor de înţeles, realiste şi fezabile!
  • Nu uitați că mediul de afaceri este unul concurenţial, şi că nu toate planurile de afaceri au şansa de reuşită!
  • Dezvoltați relaţii cu potenţialii colaboratori (avocaţi, contabili, consultanţi, ingineri), puneți întrebări, clarificați indicaţiile lor, implicați-i, verificați-i!
  • Nu prezentați planul de afaceri celor care nu se pot implica direct în desfăşurarea lui, inclusiv băncilor, irosindu-vă reciproc timpul!
  • Concentrați-vă pe nevoile şi sursele de finanţare, căutați alternative!

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României