Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

IMPORTANTA PLANIFICARII EFICIENTE

Planificare ar trebuie sa existe la toate nivelele manageriale de la managerii de productie care trebuie sa stabileasca fluxurile de munca in mod eficient si pana la managerii de marketing, care trebuie sa stabileasca in mod eficient canalele de distributie sau managerii serviciilor administrative, care trebuie sa stabileasca tipurile documentelor si fluxurile informationale.

Planificare eficienta este esentiala pentru succes. Fiecare manager stabileste obiective si descrie ce trebuie facut pentru ca acestea sa fie atinse, iar responsabilitatea de a planifica depinde de functia exacta pe care managerul o ocupa si de caracterul si obiectivele organizatiei in care acesta lucreaza.

Planificarea ii instruieste pe manageri sa se gandeasca la viitorul organizatie, la cum sa imbunatateasca si la rolul lor in schimbare. Planificarea este legata de succesul organizatiei, motiv pentru care organizatiile care au sisteme de planificare au mai mult succes financiar.

Planurile ajuta la definirea standardelor de performanta datorita faptului ca asigura clarificarea obiectivelor si atributiilor.

Planificarea trebuie facuta avand in vedere anumiti pasi:

  • Stabilirea scopurilor si obiectivelor – stabilirea prioritatilor in functie de resursele alocate
  • Definirea situatie prezente – analiza punctelor slabe si forte
  • Stabilirea unor obiective – analiza mediului intern si extern si identificarea factorilor de risc
  • Crearea de alternative si stabilirea directiei
  • Implementarea planurilor si evaluarea rezultatelor

Avantajele planificarii:

  • Reduce incertitudinea
  • Creste gradul de intelegere
  • Creste eficienta
  • Faciliteaza imbunatatirile

Planificarea reprezinta principalul instrument pe care managerii il au la indemana in acercarea lor de a face fata schimbarilor. Managerii care planifica in mod eficient si anticipeaza schimbarea, vor avea mai mult control decat cei care nu aticipeaza evenimentele viitoare.