Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
VALORILE ANGAJATULUI
Valorile angajatului sunt acele concepte care sunt considerate a fi cele mai importante de catre angajator si reprezinta ceea ce face baza unui angajat bun.
Pe lângă competențele relevante, angajatorii caută angajați care au valori personale, caracteristici și trăsături de personalitate care exprimă succesul.
Dintre valorile pe care angajatorii le caută in angajați, regasim:
- Dorinta de dezvoltare/evolutie – Ritmul alert de evolutie a tehnologiei defineste si ritmul in care utilizatorii se dezvolta, tocmai de aceea este nevoie de oameni dornici sa se autodepaseasca si sa dobandeasca noi abilitati pentru a tine pasul cu acest ritm accelerat.
- Creativitate – A fi creativ intr-un sens larg, de zi cu zi, inseamna a gandi ”outside the box”.
- Inteligenta emotionala – Inteligenta emotionala este una dintre calitatile din ce in ce mai cautate la potentialii candidati. Autocunoasterea, motivatia si empatia sunt principalele criterii pe care angajatorii le urmaresc atunci cand au un interviu. Potentialii angajati ar trebui sa demonstreze capacitatea de a-si intelege si gestiona propriile emotii, dar si pe cele ale persoanelor cu care interactioneaza, fie ei clienti sau colegi.
- Atitudine pozitiva – Angajatorii caută angajați care iau inițiativa și au motivația de a-și face treaba într-o perioadă rezonabilă de timp. O atitudine pozitivă face munca făcută și îi motivează pe alții să facă același lucru fără a se ocupa de provocările care apar în mod inevitabil în orice loc de muncă.
- Adaptabilitate – Angajatorii caută angajați care sunt adaptabili și își mențin flexibilitatea în îndeplinirea sarcinilor într-un loc de muncă mereu în schimbare. Fiind deschisă schimbărilor și îmbunătățirilor, oferă posibilitatea de a-și îndeplini sarcinile de lucru mai eficient, oferind în același timp beneficii suplimentare corporației, clientului și chiar angajatului. Adaptabilitatea înseamnă, de asemenea, adaptarea la personalitatea și obiceiurile de lucru ale colegilor și sefilor.
- Onestitate si integritate – Angajatorii apreciază angajații care mențin un sentiment de onestitate și integritate mai presus de toate. Relațiile bune se bazează pe încredere. Când lucrezi pentru un angajator, vor să știe că pot avea încredere în ceea ce spui și ce faci.
- Auto-motivarea – Pentru angajații auto-motivați necesită foarte puțină îndrumare de la supraveghetorii lor. Odată ce un angajat auto-motivat și-a înțeles responsabilitatea la locul de muncă, o vor face fără nici o îndoială de la ceilalți.
- Puternică încredere în sine – Angajatorii prețuiesc angajații care manifestă comportament profesional în orice moment. Comportamentul profesional include învățarea fiecărui aspect al unui loc de muncă și realizarea acestuia pe cât posibil. Profesioniștii arată, vorbesc și se îmbracă în mod corespunzător pentru a menține o imagine a unei persoane care se mândrește cu comportamentul și aspectul lor.
- Loialitate – Angajatorii îi prețuiesc pe angajații în care pot avea încredere și își manifestă loialitatea față de companie. Loialitatea în forța de muncă a dobândit un nou înțeles. Companiile care oferă creșterea și oportunitatea angajaților vor avea în cele din urmă un sentiment de loialitate față de angajații lor.