
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Realizare profesionala la standarde europene


Există numeroase locuri de muncă pe care le poți ocupa și accesa în domeniul turismului.
Printre acestea, se numără cele de mai jos.
Agent sau consultant de turism
Agenții de turism îi ajută pe clienți să organizeze servicii de călătorie pentru călătoriile și vacanțele viitoare. Ei pot coordona transportul, cazarea și activitățile în locațiile de destinație ale clienților lor. De asemenea, pot organiza experiențe specializate, cum ar fi croaziere și tururi.
Manager de hotel
Managerul de hotel este persoana care coordonează activitatea angajaților hotelului pentru a o oferi o experiență cât mai completă și inedită clienților. Managerii supraveghează operațiunile locației, inclusiv personalul, facilitățile și experiențele oaspeților. Adesea, ei oferă servicii pentru clienți pe lângă responsabilitățile lor de management.
Recepționer / recepționeră
Un recepționer sau o recepționeră se ocupă, pe lângă primirea și cazarea turiștilor, cu gestionarea rezervărilor, cu răspunsuri la întrebări pentru cei care au dileme, oferă indicații și recomandări, se ocupă de bagaje și de alte solicitări ale clienților pentru a le oferi acestora o vacanță cât mai plăcută.
Coordonator de evenimente
Coordonatorii de evenimente ajută la planificarea și organizarea de evenimente pentru clienții lor. Ei pot lucra cu persoane fizice, cum ar fi nunți și alte evenimente, sau cu companii sau organizații pentru evenimente precum strângeri de fonduri. Coordonatorii de evenimente ar putea fi planificatorul principal al unui eveniment sau ar putea colabora cu un planificator de evenimente pentru a executa cu succes detaliile necesare.
Ghid turistic
Ghizii turistici sunt profesioniști care însoțesc turiștii în vizite ghidate în diferite locații, cum ar fi situri istorice și muzee, sau trasee turistice moderne. De obicei, oferă informații aprofundate despre locurile pe care le arată oaspeților și își folosesc experiența pentru a educa și a distra.
Manager de restaurant
Un manager de restaurant se ocupă cu managementul stocurilor de materii prime, managementul angajaților și gestionarea întregii locații a restaurantului respectiv. Managerul de restaurant joacă un rol important la locul de muncă, iar responsabilitățile de zi cu zi pornesc de la interacțiunea cu clienții, verificarea calității preparatelor și ajung până la tot ce trebuie făcut pentru ca afacerea să meargă „ca pe roate”. Cu alte cuvinte, ca manager ești responsabil de tot ceea ce ține de buna funcționare a unui restaurant.
Cameristă
Ordinea și curățenia sunt foarte importante atunci când gestionezi un hotel. De aceea, și rolul de cameristă este unul crucial: te ocupi ca toate camerele hotelului să fie curate și aranjate, să fie ordine și curățenie, iar oaspeții să se simtă bine în fiecare zi.
Stewardesă / Însoțitor de zbor
Un job care îți permite să călătorești destul de mult, stewardesa sau însoțitoarea de zbor este persoana care te ajută să călătorești în siguranță și cu toate lucrurile necesare la dispoziție, pe parcursul zborului cu avionul. Ce faci: explici regulile de siguranță și te asiguri că sunt respectate, servești pasagerii cu băuturi și mâncare, ajuți la îmbarcare și coborâre, ești atent/ă ca toată lumea să se simtă bine și să fie în regulă.
BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
Institutul pentru Dezvoltarea Resurselor Umane – IDRU

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României