Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Realizare profesionala la standarde europene

Din timp in timp scandaluri izbunesc la birou, acel tip de scandal care te face sa vrei sa renunți la tot demisionând.

Din disputele de la birou se nasc cel mai adesea resentimente, tristețe și alte emoții negative ce pot avea efecte negative asupra stării tale psihice și pot duce chiar la renunțarea la job.

Cum sa abordezi o situație de acest fel pentru a nu îți strica relațiile cu colegii și pentru a rezolva conflictul.

Nu ridica vocea

În timpul certurilor mereu ridicăm vocea. Subconștient credem că persoana ne va auzi și înțelege mai bine astfel argumentele. Dar, de fapt, totul se întâmplă exact pe dos: oponentul va începe si el să strige, așa încât, in final nu vă veți asculta deloc unul pe celălalt.

Așa că, chiar dacă un coleg ridică vocea- nu vorbi mai tare, ci din contra, redu volumul. Colegul tău va trebui sa fie mai atent și să te asculte, iar asta va reduce volumul și nivelul negativ al conversației.

Nu ataca persoana

În timpul certurilor uneori suntem tentați să ducem lucrurile la un nivel personal: să reamintim greșeli anterioare, eșecuri sau imperfecțiuni ale oponentului. Însă și el poate să găsească lucruri de care să te învinovațească, iar în acest moment conversația va părăsi calea constructivă odată pentru totdeauna. Iar sa crezi ca vei ajunge ușor la un acord atunci când ai depășit aceste granițe este nerealist. În plus, consecințele unui astfel de dialog se vor simți pentru mult timp in relația voastră.

Nu ceda provocărilor

Des certurile apar în grupuri ce includ persoane recalcitrante. Pentru motive doar de ei știute aceștia măresc importanța unor greșeli, generează conflicte și țes intrigi. Să îți păstrezi calmul în astfel de situații poate să fie incredibil de dificil, dar este necesar. Concentrează-te pe lucrul principal- acela de a nu ceda.

Încearcă persoana să scoată o anumită reacție de la tine? Comporta-te exact invers. În loc de agresivitate si resentimente demonstrează calm și prietenie. În curand aceasta se va plictisi din a te ataca și își va reorienta atenția către o altă victimă sau, preferabil își va corecta comportamentul.

Laudă înainte de a certa

O metodă simplă, dar extrem de eficientă în orice dispută este accea de a începe cu un compliment sau o laudă adresată oponentului. Folosește metoda sandwich- evidențiază calitațile, arată punctele de îmbunătățit și încheie din nou pozititiv. Dacă un coleg îți arată un proiect, găsește punctele forte din acesta. Un angajat în aceasta poziție va fi mai deschis să primească critică constructivă.

Această tactică îți va fi utilă și ție, deoarece de multe ori ne uităm dupa greșeli în propunerile colegilor, iar asta face dificilă sarcina de a le evalua obiectiv.

Nu utiliza propria persoană ca standard

Aceasta este condiția cea mai importantă si dificilă. Oamenii tind să îi evalueze pe ceilalți după o scală personală. Dar suntem toți diferiți, avem caractere diferite, educații și experiențe de viață diferite. Și des, lucruri care ne enervează sau ni se par greșite, sunt absolut normale pentru o altă persoană.

Nu le cere colegilor să fie similari, dar împărtășește-ți opiniile si valorile de viață. Până la urmă, dacă am fi toți la fel, sa trăim împreună și să socializăm nu ar mai fi al fel de interesant.

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
Institutul pentru Dezvoltarea Resurselor Umane – IDRU

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României