Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Realizare profesionala la standarde europene

Unele dintre cele mai frecevente întrebări care apar la început de carieră sunt cum să aplic la un job și cum să îmi scriu CV-ul cât mai eficient. Cu toții creștem și după ani în care ne-am purtat cu grijă visele și le-am transformat în planuri prin studiu și dedicare, ne pregătim cu mult curaj și încredere să intrăm în piața muncii. Cautarea unui loc de muncă se aseamănă cu un proces de vânzare. Poate cel mai important din cariera ta. Tu îți ”vinzi” abilitățile pe care le-ai dobândit, o parte din timpul tău, cunoștințele, iar angajatorul ”cumpără”.

Pasul 1 – Înainte de a aplica la un job, îți alegi domeniul.

Poti face anumite teste de cariera sau sa apelezi la un consilier vocational.

 

Pasul 2 –După ce îți alegi domeniul, începe căutarea!

Fă o listă cu posibili angajatori și citește anunțurile postate de aceștia. Poți găsi anunțuri în mai multe surse:

  1. Platforme de cariere: Ejobs.ro, Bestjobs.ro, myjob.ro, mynextjob.ro, findjob.ro, romjob.ro
  2. Platformele angajatorilor: Secțiunea de carieră de pe siteul oficial al angajatorilor pe care îi urmărești poate conține posturile disponibile. De asemenea, pe paginile de socializare aceștia pot anunța pozițiile pentru care caută colegi. (facebook/linkedIn)
  3. Facebook: Există numeroase pagini/grupuri de Facebook ce postează locuri de muncă. De curând, s-a lansat și Facebook Jobs unde poți găsi multe anunțuri de angajare.
  4. Târguri de joburi
  5. Site sau sediul ANOFM.
  6. Recomandări primite de la cunoștințe,
  7. Reclame media (TV, radio, stradale).

Pasul 3 – Înainte de a aplica la un job, venim în ajutorul tău cu 10 pași ce te vor ghida în completarea corectă a CV-ului tău.

Înainte de a începe redactarea unui CV, informează-te cu privire la formatul potrivit. Pe internet la cautarea Modele CV online vei gasi mai multe exemple (Europass, profilul de candidat regăsit pe diverse platforme de cariere, etc.). Și programul Office Microsoft Word oferă modele de CV-uri pe care poți să le personalizezi cu datele tale. Deschide un nou document și caută în templates cuvântul “resume”.

Alege un format de CV cât mai aerisit, bine aliniat și cu enumerarea tip listă. După ce ai găsit un model potrivit, începe să îl completezi.

Pasul 4 – În cazul în care aplici pentru job prin e-mail sau pe o platformă ce permite atașarea altor documente, trimite și scrisoarea de intenție.

Aceasta poate fi utilă pentru a-ți crește șansele de a fi chemat la interviu. Scrisoarea de intenţie reprezintă primul contact stabilit cu angajatorul şi poate fi o şansă în plus prin care îi poţi stârni curiozitatea, îl poţi determina să-ţi citească CV-ul şi să te cheme la un interviu.

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
Institutul pentru Dezvoltarea Resurselor Umane – IDRU

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României