Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului

Unul din doi tineri din România spune că vrea să înceapă un business și tot unul din doi reprezentați ai generației Z declară că nu știe cum să înceapă și că îi lipsește educația de business, arată studiul Insights PulseZ. Mai mult, 55% dintre tineri declară că au abilitățile necesare pentru a începe un business. Totuși, 42% dintre aceștia spun că le lipsește un partener cu care să înceapă și tot 42% spun că le este frică să eșueze. În cadrul aceluiași studiu, axat pe tinerii între 16-24 de ani și reprezentativ la nivel național, 53% spun că le lipsește educația de business necesară. Nevoile declarate ale tinerilor sunt: 74% se confruntă cu lipsa finanțării pentru afacerea lor; 59% afirmă că nu au mentori care să îi ghideze; 55% au nevoie de alți antreprenori cu care sa se înconjoare.

Percepţia asupra tinerilor este împărţită. Pe de o parte, cei care sunt şomeri sunt adesea portretizaţi ca fiind leneşi. Pe de alta, cei care chiar reuşesc să aibă ceva succes pe plan profesional sunt văzuţi ca fiind, în mod paradoxal, şi pretenţioşi, şi dispuşi să accepte oferte pe care alţii le-ar considera inferioare, reiese dintr-un alt studiu efectuat de compania Deloitte pe un eşantion de peste 10.000 de tineri din generaţia Millenials proveniţi din 36 de ţări şi peste 1.000 de tineri din generaţia Z.

Cercetarea a clasificat prima categorie ca fiind cei născuţi între ianuarie 1983 şi decembrie 1994. A doua a fost considerată cea a oamenilor care s-au născut între ianuarie 1995 şi decembrie 1999.

Viziunea tinerilor asupra mediului de afaceri ia o turnură negativă când vine vorba de etică. Doar 48% dintre aceştia consideră că marile companii sunt etice. Cifre asemănătoare găsim şi la capitolul imaginii pe care le-o conferă liderii acestora: 47% dintre respondenţi consideră că afarceriştii se implică în procesul de îmbunătăţire al societăţii.

Ambele generaţii intervievate cred că succesul ar trebui să fie măsurat şi în alte calităţi decât cele financiare. În opinia tinerilor, reuşita ar trebui să mai fie măsurată şi în:

  1. capacitatea de a lăsa un impact pozitiv asupra societăţii şi mediului

  2. dezvoltarea unor idei, produse şi servicii inovative

  3. crearea de slujbe

  4. posibilitatea de a oferi dezvoltare profesională şi de a îmbunătăţi vieţile oamenilor

  5. accentul pus pe diversitate şi incluziune la locul de muncă

43% dintre respondenții din generația Millenials spun că nu s-ar vedea stând mai mult de doi ani la un loc de muncă. 28% nu s-ar vedea ca având aceeași slujbă mai mult de cinci ani.

Cifrele sunt și mai mari la generația Z. 61% dintre aceștia ar schimba mediul în doi ani dacă ar avea ocazia. Dorința de a rămâne este motivată de recompensele financiare, flexibilitatea job-ului și diversitatea în rândul superiorilor

6% dintre Millenials și 29% dintre cei din generația Z simt că au cunoștințele și abilitățile necesare pentru a avea succes.

De asemenea, tinerii mai sunt interesați și de îmbunătățirea abilităților intrerpersonale, considerate esențiale pentru a avea succes în mediul de afaceri.

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României