
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului


1. Prezentarea afacerii
Oferă informații clare despre ceea ce înseamnă ideea afacerii tale și prezintă conceptul așa cum ai vrea să-ți fie ție prezentat: clar, concis și la obiect .Repere: viziunea, valorile, misiunea și obiectivele.
2. Descrierea serviciilor sau produselor promovate
Trebuie să existe o expunere clară a beneficiilor, a caracteristicilor existente, a stadiului de dezvoltare în care se află, care va fi folositoare în conceperea lor și, în sfârșit, când se preconizează lansarea unor noi servicii sau produse în viitor.
3. Analiza pieței
Analiza pieței reprezintă un punct vital al unei afaceri, ceea ce duce afacerea la nivelul următor prin crearea unor strategii personalizate de promovare și implementare. Această analiză se împarte în trei categorii peste care nu le poți evita:
- Analiza concurenței – te va ajuta să te diferențiezi de cei existenți pe piață și să creezi produse sau servicii unice și autentice. Odată ce cunoști punctele forte și mai puțin forte ale concurenților, îți poți îmbunătăți campaniile și strategiile de promovare pentru un plus de valoare.
- Analiza publicului țintă – vei putea crea o strategie și o conexiune cu clienții și potențialii clienți cu scopul de a le înțelege mai bine nevoile și cerințele.
- Analiza industriei – va trebui să fii atent la ceea ce este necesar și se caută, la noutățile industriei și la potențialul de creștere în domeniul respectiv pe viitor.
4. Strategii, campanii și implementare
Strategia este o structură cu ceea ce trebuie să conțină planul tău:
- Obiective financiare;
- Valoarea produselor sau serviciilor;
- Strategii de dezvoltare a serviciilor sau produselor;
- Strategii de marketing;
- Strategii de vânzări;
- Avantajele și dezavantajele strategiilor de implementare;
- Parteneriate strategice;
- Diverse sisteme și tehnologii.
5. Piramida organizațională (structura firmei)
Aici trebuiesc urmarite urmatoarele aspecte:
- Formele juridice și stabilirea lor;
- Planul de recrutare și instruire al angajaților;
- Echipa de management;
- Echipa operațională;
- Echipa organizațională.
6. Structura financiară a unui plan de afaceri
Planul financiar atunci când lansezi o afacere si sa contina neaparat dezvoltarea urmatoarelor puncte:
- Bugetul pentru înființare – vei avea nevoie de el la început pentru lansarea inițială a afacerii, dar și pentru a pune la punct diferite aspecte necesare.
- Fluxul de numerar – nu poți sări peste acest punct, mai ales dacă ai nevoie de un investitor sau mai mulți. Acesta calculează de cât numerar ai nevoie pentru ca afacerea ta să funcționeze la capacitate maximă.
- Previziunea vânzărilor – acesta este un proces în care încadrezi trimestrial sau lunar toți clienții, potențialii clienți și proiectele întreprinse.
- Profitul – este veriga ce conectează toți ceilalți indicatori între ei și monitorizează cum și cât de repede va ajunge la profit afacerea ta.
BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României