Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului

Să fii antreprenor înseamnă să ai dorința de a crea ceva. Acesta ar trebui să fie principalul tău imbold. Aparenta libertate din antreprenoriat îi tentează pe mulți să facă acest pas, însă adevărul e că nu este deloc ușor să fii propriul tău șef. Dacă vrei să fii un antreprenor de succes, trebuie să fii în același timp și un șef exigent, chiar dacă vei avea libertatea de a-ți lua concediu câteva zile, nu o vei face, pentru binele afacerii.

Rețeta perfectă” pentru o idee de afacere nu există, ce au toate în comun este existența unei nevoi în piață (una deja sesizabilă sau un aspect care urmează să devină o nevoie a unei grupe de clienți).

Pași de urmat pentru a ajunge de la idee la afacere:

1. Urmărește trendurile globale și locale 

Antreprenoriatul este și despre capacitatea de a anticipa anumite schimbări care generează nevoi sau probleme noi. De aceea, ajută să rămâi la curent cu trendurile din industriile tale de interes și să înveți despre economie în general.

2. Inspiră-te din poveștile altor antreprenori

Citind sau ascultând despre parcursul lor, vei putea să observi mindset-ul de care a fost nevoie pentru ca ei să reușească, lecțiile importante pentru ei sau felul în care au ajuns la propriile idei de afaceri. De asemenea, poți folosi experiența lor pentru a-ți contura propriul model de business, însă e important să acorzi atenție faptului că nu poți replica în întregime o afacere de succes, mai ales când o adaptezi pieței locale.

3. Privește cu atenție produsele sau serviciile pe care le folosești 

  • Gândește-te la serviciile sau produsele pe care le folosești.
  • Sunt pe deplin ceea ce ai nevoie?
  • Crezi că le-ai putea îmbunătăți sau optimiza în vreun fel? Care au fost contextele în care te-ai gândit ”acest lucru ar putea fi făcut mai bine”?
  • Există ceva ce le-ar putea face mai ușoară viața oamenilor sau care le-ar scuti mult timp?

4. Analizează ceea ce îți place să faci 

Chiar dacă aceasta nu e o regulă generală, mulți antreprenori și-au transformat pasiunile în afaceri. Cum au reușit să facă asta? Pentru că e vorba de domenii pe care le cunosc în detaliu și sunt autentic interesați și curioși de tot ceea ce ține de ele.

5. Detaliază pe cât posibil ideile pe care le ai

Notează periodic toate ideile de business pe care le ai, fără să le excluzi pe cele care par, la primă vedere, mai puțin viabile. Dacă revii din când în când la ele, poți să le îmbunătățești sau să observi o categorie mai vastă în care e nevoie de produse sau servicii noi.

Nu uita nici să analizezi specificul culturii în care te afli: observi tipare de comportament sau percepții în privința unor categorii de consum? Ce produse sau servicii au eșuat și care au avut succes? Ce puncte comune au afacerile din cele două categorii?

6. Învață practic

Ca să înțelegi mai bine felul în care funcționează startup-urile, ajută să intri cât mai mult în contact cu ecosistemul local. Poți să mergi la conferințe sau evenimente dedicate antreprenorilor, dar și să participi (chiar dacă doar ca spectator în primă fază) la competiții de pitching. În plus, la aceste evenimente poți cunoaște oameni sau companii care îți pot deveni parteneri la un moment dat.

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României