Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului
E-commerce sau comert electronic reprezintă un termen pentru orice tip de afacere sau tranzacție comercială care implică transferul de informații pe Internet. Acesta acoperă o gamă largă de afaceri, de la site-uri ce vand produse retail (cu amănuntul) si care se bazeaza pe numarul utilizatorilor care viziteaza zilnic portalul, până la schimburile comerciale de mărfuri și servicii între companii mari (corporații).
E-commerce s-a extins rapid în ultimii ani și se preconizează că va continua la această rată sau chiar va accelera.
Creșterea explozivă a comerțului electronic îl face un instrument din ce în ce mai valoros, și chiar esențial, care permite companiilor:
- Să se diferențieze de concurență
- Să ajungă la mai mulți clienți din mai multe regiuni ale lumii
- Să reducă costurile vânzând direct clienților și menținând mai puține magazine fizice
- Să permită clienților să cumpere oricând și de oriunde, folosind dispozitivele preferate – o capacitate esențială pentru tinerii din Generația Y și alți nativi ai erei digitale
- Să obțină date valoroase despre clienți prin măsurători online
- Să testeze produse, servicii, mărci și afaceri noi cu investiții minime în avans
- Să ofere opțiuni de autoservire clienților, permițând unui personal de vânzări mai mic să vândă mai multor clienți
- Să scaleze rapid și cu costuri reduse
Elemente cheie ale platformelor de comerț electronic:
- Flexibilitate
- Accesibilitate
- Utilizare ușoară
- Integrare ușoară
- Personalizare
- Rapiditate
- Securitate
- Scalabilitate
Pentru un antreprenor care se gândește să deschidă o afacere online în România este interesant de reținut ceea ce gândesc consumatorii locali despre domeniul eCommerce și avantajele pe care aceștia le percep prin a apela la cumpărături online în detrimentul celor de la magazinele fizice:
- Magazinele online economisesc timpul pierdut în căutarea de produse sau servicii;
- Există o mult mai mare varietate de produse și de servicii în mediul online decât în mediul clasic, fizic;
- Prețurile produselor și serviciilor online sunt mai mici decât în domeniul comerțului tradițional;
- Experiența de cumpărare online este mult mai confortabilă și mai simplă decât în mod tradițional;
În prezent, e-commerce reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte ale internetului, fiind unul dintre principalele motoare de crestere. Comerțul electronic permite consumatorilor să facă schimb de produse și servicii in mediu virtual fără obstacole de timp sau distanță.
BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA
PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României