Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului

Pentru orice firma este important ca angajatii sa fie motivati si sa se implice activ in dezvoltarea firmei in care lucreaza. Este important ca inca de la momentul recrutarii angajatorul sa aiba o idee clara in ceea ce priveste profilul profesional al persoanei pe care doreste sa o aiba in echipa si modul in care o poate integra in echipa firmei.

Un angajat motivat va fi intodeauna un factor important in mentinerea și consolidarea cifrei de afaceri si a profitului unei organizații. Recunoasterea, abilitarea si sporirea competentei personalului faciliteaza implicarea acestora in realizarea obiectivelor de calitate ale organizatiei.

Recrutarea este momentul in care angajatorul stabileste ce post are disponibil si face un job description al acestuia. Exista site-uri specializate care va pot ajuta sa faceti descrierea unui anumit tip de job si care sa faciliteze angajarea de personal calificat.

Dupa finalizarea anuntului, care contine si job description-ul, cu privire la postul vacant din cadrul firmei anuntul poate fi postat in presa sau in mediul on-line. Exista site-uri specializate in care anagajatorii pot posta astfel de anunturi si , in plus, pot cauta direct in baza de date a acestor pagini web persoane care doresc sa se angajeze (bestjobs.ro, ejobs.ro, etc). In mod obligatoriu in aceste anunturi se va specifica calificarile necesare candidatului si termenul pana la care se primesc candidaturi.

Dupa selectarea candidatilor care au depus CV-uri se stabileste un program de sustinere a interviurilor si sunt contactati candidatii. Este indicat sa nu exista un interval foarte mare din momentul pana la care se primesc CV-uri si stabilirea interviurilor cu candidatii deoarece un astfel de interval mare de timp este descurajant pentru persoanele aflate in cautarea unui loc de munca si poate da un semnal ca firma nu are nevoie in mod real de angajati.

Este important ca in timpul interviului, sau a ultimei etape de recrutare, sa fie precizate viitorului angajat care sunt recompensele financiare si alte facilitati oferite pentru contributiile aduse companiei. Este important ca viitorul angajat sa stie ce beneficii poate avea si sa aiba motivatie sa se implice deplin la noul loc de munca.

Este important ca dupa finalizarea procesului de recrutare noul angajat sa aiba timp de 1-3 luni o persoana care sa o supervizeze sau sa ii ofere cat informatii cat mai complete despre ce are de facut, sa creeze legaturi cu restul echipei si sa creeze un climat potrivit pentru includerea noului angajat in echipa.

Aprecierea reusitei noului angajat, incurajarea initiativei, crearea unui mediu de lucru prielnic sunt factori motivationali care conduc la performanta angajatilor.

La momentul actual angajatii sunt preocupați de: existenta unei comunicari interne eficiente; reputatia companiei in care lucreaza sa fie buna pe piata si un salariu corect pentru munca prestata.

Un alt mod de motivare important este construirea unui mediu de lucru pozitiv si sanatos. O experienta placută la locul de munca creste atat productivitatea angajatilor dar si motivarea acestora.  Un mediu de lucru in care angajatii au un sentiment de apartenenta si simt ca contribuie la succesul firmei este un factor motivational major pentru intreaga echipa. Pentru crearea unui mediu placut de lucru trebuie luate in considerarea cateva aspecte care cresc gradul de motivatie a angajatilor:

  1. Tratamentul corect al tuturor angajatilor va genera increderea acestora in organizatie si ii va motiva sa se implice cat mai mult;
  2. Este important ca relatiile din cadrul echipei sa fie constructive, chiar daca apar si situatii mai tensionate. Crearea unui climat pozitiv si a unui comportament proactiv al echipei este un factor motivational major;
  3. Echilibrul dintre viata profesionala si cea privata: o organizatie care are o cultura organizaționala care acorda prioritate echilibrului dintre viata profesionala si cea profesionala produce o motivatie sporită si satisfactie la locul de munca.
  4. Securitate și certitudine. Nivelurile ridicate de incertitudine din organizatție fac ca angajatii sa se simta nesiguri si amenintati. Acest lucru are un efect negativ asupra performantei angajatilor si asupra nivelurilor de productivitate.
  5. Flexibilitatea la locul de munca este un factor foarte important, urmat de salariu. O companie flexibila este o companie ce permite recuperarea unei ore pierdute, una care permite angajatilor sa lucreze de acasa, sau daca trebuie sa pleci la birou, poti sa pleci. Flexibilitatea poate fi si legat de inceperea si terminarea programului de lucru. Nu conteaza daca incepi foarte devreme sau mai tarziu, fiecare din noi are anumite ore in care este productiv. Iar un manager flexibil va intelege si accepta acest lucru, atat timp cat treaba este finalizata.

Strategiile de motivare ale angajatilor au ca efect incurajarea acestora prin oferirea de libertate, independenta la locul de munca si de asemenea implicare in luarea deciziilor. Oferirea de recompense atat financiare, cat si non-financiare este esentiala pentru a echilibra insuficienta nivelului salarial cat si in satisfacerea nevoilor sociale precum respectul, recunoasterea si sentimentul de implinire.

Bibliografie

https://felder-gruppe.ro/calitate/25-modalitati-de-a-ti-motiva-angajatii/

https://leaveboard.com/ro/resurse-umane/motivarea-angajatilor/

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României