Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului

Orice afacere trebuie să fie prezentă, în ziua de azi, în mediul digital. Audiența e aici, finanțările sunt aici, potențialii clienți sunt aici – deci de ce afacerea ta ar alege să nu fie prezentă în online? Oricât ai aștepta, ai doar de pierdut – afacerile trebuie să se digitalizeze, iar acest lucru ne-a fost prezentat cu tărie în ultima vreme.

Primul pas în domeniul digital îl poți face prin crearea unui site web. Dacă vrei o prezență digitală, e important ca aceasta să poată fi contorizată, detaliată și raportată exact cum trebuie. Astfel poți să-ți dai seama dacă eforturile tale de marketing sunt în van sau dau roade. 

 

Cea mai bună parte a unui site web este că îți poți prezenta afacerea, ofertele, promoțiile, echipa, povestea – știi tu, lucrurile importante, fără de care business-ul tău nu ar exista.

Ai nevoie, pe lângă texte, de un vizual plăcut. Vrei un design cursiv, pe care utilizatorii tăi l-ar aprecia și ar considera că merită să petreacă mai mult de câteva secunde pe el. 

Prezentarea ofertei tale pe un site web este, de asemenea, superioară oricărui tip de print disponibil pe piață. Oricât de frumos ar fi flyer-ul tău, tot nu vei putea să te apropii de capacitatea de stocare a informațiilor de pe un website.

Site-ul tău web poate fi, de asemenea, un magazin online. Există unele platforme care te ajută să-ți creezi direct magazine online, însă pot fi complicate de folosit. De multe ori, poate ar fi mai bine să începi restrâns și abia după să mergi mai departe, spre un magazin online.

Totuși, asta nu înseamnă că dacă ai un simplu site web, nu poți să vinzi produse. Din contră, dacă ai un număr mic de produse, mai bine nu te arunci la platforme impozante, ci creezi un site web care să arate bine și să meargă perfect, pentru utilizatorii tăi. 

Îți poți prezenta lucrările prin intermediul unui portofoliu

Nu toate afacerile trebuie să vândă online sau să aibă o ofertă. Dacă ești liber-profesionist (Freelancer) și vrei să-ți expui lucrările, cel mai bine faci acest mod printr-un portofoliu online. Acesta poate fi trimis și către posibili clienți pe care-i ochești de mult timp.

În acest mod, poți arăta extrem de profesionist în timp ce-ți cauți clienți. Un simplu CV nu mai este de ajuns în ziua de azi. Trebuie să le arăți potențialilor colaboratori că ești capabil să execuți ceea ce ei vor, mai ales dacă ai experiență din trecut!

Poți atrage clienți prin optimizarea SEO

Un site te ajută nu doar să prezinți oferte, ci și să obții clienți noi. Un mod prin care poți face asta e optimizarea SEO. Dacă nu ai mai auzit până acum, acest termen constă în editarea site-ului tău web și a conținutului de pe acesta pentru a putea să apari cât mai sus în rezultatele Google pentru anumite cuvinte cheie.

Însă nu doar conținutul este important. Site-ul tău, ca să aducă un număr mare de vizitatori SEO, trebuie să fie rapid și optimizat pentru dispozitive mobile. Doar așa poate acesta să concureze cu restul site-urilor web, pe parte SEO.

De asemenea, conținutul tău nu ar trebui să se rezume doar la pagina principală, ci ar trebui să ai și blog-uri mai lungi, cu conținut educativ, ca să optimizezi SEO site-ul cât mai bine.

Prezintă-ți compania într-un mod credibil

Poate te va mira acest lucru însă există un număr mare de utilizatori care înainte de a „cumpăra” verifică compania respectivă. Din această cauză este foarte util să-ți creezi un site și să-ți prezinți pe subpagina „Despre noi” realizările proprii și avantajele pe care le oferă compania ta.

De asemenea în cazul în care îți creezi un magazin online este important să publici pe site opțiunile de contact special dedicate pentru chestiunile legate de comenzi. De asemenea ar fi util să publici politica de rambursare a banilor și niște review-uri pozitive ale clienților tăi.

Educarea clienților cu ajutorul unui blog

Nu trebuie să te ocupi de producerea procesoarelor pentru calculatoare pentru ca să ai nevoie de educarea clienților. De fapt foarte multe produse au devenit foarte complicate în din ziua de azi pentru că necesitățile clienților tăi au devenit complicate.

Iti poti crea un blog în cadrul site-ului tău. Cu ajutorul acestui blog vei putea acorda răspunsuri detaliate pentru ca clienții tăi să nu aibă dubii atunci când îți cumpără produsele.

Bonus: Crearea unui cont de e-mail

Deși poate nu pare mare lucru, dacă ai un site web, poți opta să ai adresă de e-mail business. Aceasta e sub forma contact [@] domeniu [.] ro, iar acest lucru pare profesional pentru majoritatea clienților tăi. Folosește acest instrument la maximum, deoarece o să-ți ridice încrederea în ochii clienților!

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României