
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului

Unul din motoarele dezvoltarii unei firme este adoptarea de solutii digitale care ofera numeroase beneficii intr-un timp scurt companiilor.
Digitalizarea firmei este un proces complex care are ca scop eficientizarea afacerii, cresterea productivitatii, reducerea costurilor de productie, atragerea de noi segmente de clienti sau cresterea gradului de satisfactie al celor ce cumpara produsele/ serviciile firmei.
In momentul cand se trece la digitalizarea proceselor dintr-o firma trebuie avut in vedere ca vor urma schimbari majore incepand chair cu angajatii firmei. Digitalizarea presupune schimbarea mentalitatii oamenilor din cadrul organizatiei privind solutia abordata si , in plus, constientizarea acestora, ca acest proces de modernizare inseamna imbunatatirea productivitatii si a performantei firmei.
In continuare sunt prezentate cateva solutii relativ simple si ieftine pe care chiar si o firma aflata la inceput de drum le poate adopta rapid pentru a isi creste productivitatea si vizibilitatea:
- Semnatura digitala pentru asociatul/ administratorul firmei, cel care are drept de semnatura, este o modalitate rapida de a semna si stransmite documente catre institutiile statului fara a fi necesar sa pierzi timp la cozi. Semnatura electronica poate fi folosita pe orice tip de documente emise de firma pornind de la facturi fiscale, declaratii, contracte pana la raportari si bilanturi contabile. Cu ajutorul semnăturii electronice pot fi digitalizate toate procesele legate de transmiterea de acte, lucru aduce reducerea de costuri si o productivitate ridicata. Si in alte situatii, semnatura electronica devine un instrument fara care nu poti castiga noi contracte. De exemplu, participarea la licitatii pe SEAP sau accesarea de fonduri nerambursabile presupune depunerea de documente semnate electronic iar lipsa acestui instrument face imposibila participarea si castigarea unor astfel de competitii.
- Site-ul firmei este deja un instrument foarte cunoscut in lumea business-ului devenind cartea de vizita a firmei in mediul on-line. Pe site-ul firmei se pot prezenta comapnaia, serviciile acesteia, echipa si realizarile intr-un mod accesibil pentru un numar mare de client sau viitori clienti;
- Magazinele e-commerce sunt un alt instrument util pentru firmele care doresc sa aiba un magazine online. Dezvoltarea unui canal de vanzare on-line reprezinta una din cele mai bune solutii de digitalizare. Produsele/ serviciile firmei si descrierea acestora sunt accesibile clientilor 24 de ore pe zi, 7 zile din 7 ceea ce insemna ca poate fi accesat non-stop de catre clienti. In afara de prezentarea produselor, magazinul poate contine posibilitatea de comunicare directa cu clientii cum ar fi un chatbot. In acelasi timp magazine virtuale ofera angajatilor un bun canal de comunicare pentru angajatii firmei care pot accesa rapid informatii legate de comenzi, pentru a raspunde cu promptitudine cerintelor consumatorilor;
- In cazul in care firma dumneavoastra produce un volum mare de produse si este complicat sa aveti un control strict al intrarilor si iesirilor, dar si al proceselor din firma puteti opta pentru introducerea unui sistem ERP (Enterprise Resource Planning). Sistemul ERP este direct legat de planificarea resurselor firmei și include module pentru gestionarea activitatilor obisnuite (contabilitate, aprovizionare, logistică, managementul proiectelor sau managementul riscului). Toate aceste procese din fiorma pot fi mai usor urmarite si administrate cu ajutorul unui astfel de program.
- Plati online folosind e-banking sunt din ce in ce mai utilizate oferind utilizatorilor aceleasi servicii ca in orice sucursala, dar fara a fi nevoie sa va deplasti la sediul bancii. Siguranta platilor on-line este asigurata de catre banci si de softuri specializate. In plus pot fi facute programari de plati, in avans, astfel incat sa nu existe intarzieri la plata furnizorilor;
- Mentinerea legaturii permanente cu furnizorii si clientii, folosind aplicatii precum e-mail, chatbot sau Zoom, sunt aspecte foarte importante ale activitatii unei firme. Toate aceste aplicatii permit o legatura directa si rapida cu furnizorii pentru a evita intarzierile in livrarile de marfa/ materii prime care, la randul lor, se rasfrang asupra calitatii serviciilor oferite clientilor.
Digitalizarea activitatii firmei este de o importanta majora la acest moment in care tot mai multe companii opteaza sa o faca. Abordarea solutiei de digitalizare a firmei insemana de fapt o adaptare la o piata din ce in ce mai tehnologizata si, in acelasi timp, inseamna un raspuns la cerintele pietei actuale care este intr-o continua schimbare prin adoptarea de solutii din domeniul tehnologiei informatiei.
Bibliografie
BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României