Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului

Strategia de afaceri este abordarea generală pe care o întreprindere o adoptă pentru a fi competitivă și de succes pe termen lung. Imaginează-ți strategia de afaceri ca o rețetă de succes, echilibrând toate aspectele diferite ale afacerii tale pentru a-ți atinge, în final, obiectivele. O strategie de afaceri include trei ingrediente principale: ceea ce oferi, cum oferi și unde îți concentrezi timpul și resursele.

Oferta ta este produsul sau serviciul pe care îl oferi clienților tăi. Pentru ca afacerea să aibă succes, trebuie să răspundă nevoilor publicului țintă. Dacă nu, va exista o cerere foarte mică sau nu va exista nicio cerere pentru ceea ce vinzi și, în cele din urmă, nu va exista nicio rentabilitate a investiției din afacerea ta. Pentru a-ți livra oferta, ai nevoie în primul rând de aprovizionare, dar și de o modalitate de a face acest lucru. Dacă deții produse fizice, cum ar fi un ziar sau un baton de bomboane, atunci ai nevoie de o modalitate prin care oamenii să descopere aceste produse. De asemenea, trebuie să determini unde poate fi vândut acest serviciu/produs și posibilitățile de livrare. Timpul necesar și implicarea în construirea unei strategii de afaceri diferă în funcție de dimensiunea companiei și de numărul de angajați.

Pentru a-ți face însă o idee, iată câteva tipuri de strategii pe care bineînțeles că le poți aplica în funcție de strategia ta:

  • STRATEGIA COMPANIEI. Acum că știm ce este strategia în afaceri, ne interesează să știm cum o putem aplica în cadrul companiei. Companiile trebuie să aibă o strategie bine gândită, iar cel mai important este să existe o idee cât mai clară despre ceea ce îți dorești să fie compania ta. Strategia nu este ceva care ar trebui dezvoltat doar în sala de consiliu și apoi predat angajaților pentru execuție. Este necesar ca fiecare persoană din organizație să se gândească la ceea ce este cel mai bine pentru companie, chiar dacă există diferențe de opinii cu privire la multiplele aspecte ale acesteia. Atunci când angajații sunt de acord cu obiectivele unei companii, ei vor lucra împreună, ca o echipă, pentru a le atinge și astfel, rezultatele vor fi pe măsură. Iar în acest caz, ne interesează felul în care echipele sau departamentele se unesc și lucrează împreună, dar și modul în care resursele companiei sunt alocate în așa fel încât valoarea maximă să fie atinsă.
  • STRATEGIA DEPARTAMENTELOR. Înainte de toate, nu uita că strategia fiecărui departament trebuie să coincidă cu cea a întregii companii. La acest nivel, planul cere să fie preocupat cu modul în care afacerea va concura pe piață prin anumite segmente. Cum aș putea câștiga piața? Cu această întrebare ar trebui să înceapă totul. Pentru o strategie bună de departament, e recomandat să creezi un anume cadru pentru activitatea departamentului, iar apoi să dezvolți scopuri și obiective specifice. Această acțiune ajută să știi ce trebuie îmbunătățit, sau nu, în departamentele companiei tale.
  • STRATEGIA ECHIPELOR. Desigur că, pentru aplicarea strategiilor de mai sus, vei avea nevoie de echipe. Iar dacă ești sigur că acestea au fost alcătuite conform celor mai potrivite criterii, poți trece la treabă. O strategie de echipă conturează obiectivele, rolurile și procesele care trebuie executate pentru atingerea succesului. Mai poate fi definită drept un set de linii directoare pentru felul în care echipa plănuiește să execute sarcinile specifice atingerii scopului bine definit. Gândirea strategică este ceea ce îi diferențiază pe marii lideri de cei buni. Strategia echipei este unul din singurele ingrediente necesare pentru ca afacerea ta să existe, să se dezvolte și să aibă de câștigat pe piață.

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României