Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Integrare durabila a tinerilor NEETs prin cresterea ocuparii si dezvoltarea antreprenoriatului

Inovarea sociala este actul de a crea noi solutii (produse, servicii, modele, industrii, procese) care satisfac o nevoie sociala, nevoie care fie nu era satisfacuta pena atunci, fie nu era satsfacuta eficient si care duc la noi capabilitati si relatii si o folosire mai eficienta a resurselor si valorilor.

Inovarea sociala este aplicarea comerciala cu succes a unei idei, prin procese care imbunatatesc sau creeaza produse noi, servicii noi sau chiar industrii noi. O ideea este inovativa doar in momentul in care este dezirabila in randul consumatorilor, fezabila din punct de vedere tehnologic si viabila din punct de vedere financiar (Taylor, 1970).

Inovarea sociala a devenit o preocupare majora la nivel international avand in vedere probleme majore pe care le trateaza.

Prima organizatie internationala care a abordat mai serios aceasta tema a fost Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica.

Elementele fundamentale ale inovarii sociale sunt au fost identificate in 2010 de Dawson și Daniel ca fiind:

  • OAMENII
  • PROVOCARILE (care pot constitui probleme sau oportunitati)
  • PROCESELE (prin care provocarea este negociata si inteleasa)
  • OBIECTIVE (rezolvarea provacarii si cresterea bunastarii sociale)

Inovarea sociala poate fi clasificata dupa cum urmeaza:

  • INOVATIE DE PRODUS – produs nou si semnificativ imbunatatit privind aspecte precum: specificatiile tehnice, componente, materiale, programe software, accesibilitatea utilizarii, etc.
  • INOVATIE DE PROCES – noutate / imbunatatire semnificativa in procesul de productie sau livrare; se face referire la schimbari tehnice privind tehinicile , echipamentele si/sau software
  • INOVATIE DE MARKETING – acest tip de inovare este cuprins in inovarea de produs si de proces si implica o noua metoda de marketing care presupune modificari semnificative in ceea ce priveste : designul produsului, ambalajul, plasarea, promovarea si pretul
  • INOVATIE ORGANIZATIONALA – presupune parteneriatul ca inovare

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA HANDMADE ROMANIA

PARTENER:
FUNDAȚIA CRIMM

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României